Köpvillkor & Information
Majas Cottage erbjuder följande betalsätt:
KLARNA CHECKOUT
För ev frågor kring betalningen vänligen kontakta Klarnas kundtjänst
Reklamationer skall vara oss tillhanda senast 3 dagar efter leverans
Majas Cottage ersätter varor som är defekta och ombesörjer retur om så behövs.
Retur av varor pga ångrat köp bekostas av köparen.
Alla returer skall meddelas Majas Cottage innan de skickas i retur.
Maila oss på info@majascottage.com
Vi reserverar oss för slutförsäljning av vissa produkter.
GDPR - Vid orderläggning godkänner ni också våra köpvillkor och ger samtycke till att vi får använda era person/företagsuppgifter.
Vi samlar era uppgifter för att kunna registrera, leverera, faktura/kreditera er order, hantera kundtjänstärenden samt förse er med nyhetsmail om ni valt att få dessa.
Ni är närsomhelst välkomna att be om ett registerutdrag för att se vilka uppgifter som finns registrerade samt att meddela oss om ni önskar få era uppgifter strukna eller rättade
i våra register. Varje år den 25e maj uppdaterar vi våra register och tar bort alla lagrade personuppgifter ett år tillbaks.
Majas Cottage Villkor & information
PRISER
I alla priser ingår moms.
Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag beställningen görs.
Våra priser kan ändras av omständigheter som Majas Cottage inte råder över,
till exempel valutaförändringar och ändrad moms.
BESTÄLLNINGSVÄRDE
Inget minsta beställningsvärde finns, stora som små ordrar är välkomna.
Betalningssätt
KLARNA CHECKOUT
Vid fakturafrågor vänligen kontakta Klarnas Kundtjänst
OBS! Vid förbokning av varor ex Majas kollektion dellevereras varorna efter angiven månad på orderbekräftelsen,
vid första leveransen debiteras frakt, följande delleveranser skickas fraktfritt.
Efter varje delleverans delfaktureras ni som kund.
Faktura skickas alltid till angiven email, ej via post.
OBS! Har du fått faktura men ingen leverans inom 2-3 dagar efter erhållen faktura, kontakta oss direkt, då är något fel med leveransen.
Kontakta oss på info@majascottage.com
Har du fått leverans men ingen faktura inom 2-3 vardagar efter din leverans kolla din skräppost eller kontakta oss.
FRAKTKOSTNADER TILL UTLANDET
Kontakta oss för fraktavgift till utlandet, info@majascottage.com
LEVERANSSÄTT INOM SVERIGE
OBS! Vid förbokning kan leveransen vara längre än vanlig standard tid för utskick, vänligen se notis om leveransmånad på orderbekräftelse.
Dina varor levereras med brev eller paket beroende på vikt och storlek.
Vi samarbetar med främst DHL.
Är det ett större brev så gäller uthämtning hos ditt närmsta post/serviceställe. Du får en sms avisering att du har ett brev att hämta.
Har du lantbrevbärning sker utkörning med den dagliga brevutlämningen.
DHL's liggtid för stora brev är 7 dagar - sen går de i retur.
Se till att du hämtar din leverans inom 7 dagar för att undvika onödiga extrakostnader.
Ej uthämtade och aviserade paket som kommer i retur debiteras en administrativ kostnad på minst 550kr eller den faktiska kostnaden om den överstiger 550 kr.
Paket levereras till DHL's närmsta ombud och bestäms utifrån angett postnummer och du får därefter en sms avisering om att paketet finns att hämta.
Tänk på att kontrollera ert mobil nr på din bekräftelse då aviseringen går till lämnat mobil nr.
Leverans ankommer till ditt ombud ca 2-3 dagar efter det har gått från oss.
LEVERANSTIDER INOM SVERIGE
Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar från oss med förbehåll för oförutsedda händelser samt vid högsäsong ( Gäller ej vid förbokning då leverans ser inom den månad angivet på orderbekräftelse )
Vid förseningar/slutförsäljning kontaktas du omgående.
Det kan förekomma restnoteringar, du betalar ingen extra frakt för den senare leveransen då.
Beställningsvara - Om produkten i leveranstiden anges som Beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan vi tar endast hem den enkom för dig och till din order när du beställer produkten.
Leveranstiden är ungefärlig eftersom vi då är beroende av att leveransen kommer till oss i tid.
Tillfälligt slut - På en del produkter kan det stå Tillfälligt slutsåld och köpknappen är dold.
Det är endast vissa slutsålda produkter som vi markerar på detta sätt. Detta kan bero på flera orsaker tex att det är en "storsäljare" som vi ev tar in igen, att vi är osäkra på att det är helt slut på lagret, att vi ev väntar in ny leverans.
Maila gärna och ställ frågan om du är intresserad av en sån produkt.
I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans.
Det kan förekomma restnoteringar och då står givetvis Majas Cottage för frakten vid leverans av den senare leveransen.
Om du önskar avbeställa en restnotering eller huvudorder skall detta alltid ske skriftligen till info@majascottage.com
TRANSPORTSKADOR
Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kunden så är www.majascottage.com(betalnings)ansvariga.
Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till www.majascottage.com så är kunden (betalnings)ansvarig.
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart reklamera detta till Posten eller utlämningsstället inom 8 dagar samt behålla emballaget.
REKLAMATIONER
Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart på email info@majascottage.com så vi kan rätta till felet. Skriv i ämnesraden på mailet "REKLAMATION ORDER + ditt ordernummer". Bifoga om möjligt en bild på den skadade varan.
Vi kommer då att informera dig angående hur vi bäst hanterar reklamationen. Beroende av skada och lager är hanteringen olika.
Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.
I de fall vi ber dig returnera en vara så kommer du att få en returfraktsedel av oss.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt.
Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.
ÖPPETKÖP
Du har enligt lagen om distansförsäljning rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp i 14 dagar. Vi erbjuder dig öppetköp genom att räkna från dagen vi skickat varan och 14 dagar framåt och inom den perioden har du möjlighet att returnera din vara om du ångrar ditt köp.
Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i orginal förpackning,omonterad, obrukat och oskadat skick.
Skicka varan till följande adress
Majas Cottage
Eskilstorps ängaväg 2-36
235 91 Vellinge / Sverige
Bifoga ett papper med ordernummer, namn och adress.
Du står själv för returfrakten.
Avisering ska ske till info@majascottage.com
Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig.
Är det beställt mot faktura så är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit varan kan vi kreditera varans värde på fakturan.
Fraktbeloppet + eventuella andra varor återstår att betala. Returfrakten betalas av dig som kund.
OBS! Vi rekommenderar er att betala fakturan ifall det endast återstår ett fåtal dagar tills fakturan förfaller, då returen kanske inte hinner bearbetas av oss eller hinner fram innan förfallodatum.
Fakturan och återbetalning regleras då av oss i efterhand.
Vid köp av kläder medföljer en returlapp i lådan, observera att vid retur tillkommer retur frakten på 69 kr, det är alltså inte fri retur.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
RESERVATIONER
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
FORCE MAJEUR
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Hos Konsumentverket och ARN kan du läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagenmm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer